АНАЛІЗ МОЖЛИВИХ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Анатолій Якович Казарєзов Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, Україна
  • Валерій Володимирович Драгомиров Миколаївська філія Європейського університету, Україна

Ключові слова:

вища освіта, розвиток, вимоги, відповідність, ліцензійні умови

Анотація

В статті розглядається сучасний стан вищих навчальних закладів України 3-4 рівнів акредитації. Показані можливі зміни у кількісному та якісному складі вищих навчальних закладів. Проаналізована відповідність наявності та кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів нормативам встановлених державою. Обґрунтовуються можливі сценарії подальшого розвитку вищих навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації з урахуванням вимог суспільства.

Біографії авторів

Анатолій Якович Казарєзов, Чорноморський державний університет ім. Петра Могили

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри економічної теорії

Валерій Володимирович Драгомиров, Миколаївська філія Європейського університету

кандидат технічних наук, професор,  директор

Посилання

Ніколаєнко С.М. Стратегія розвитку освіти в Україні: початок 21 століття. – К.: Знання, 2006. – 253 с.

Балыхин Г.А. Управление развитием образования: организационно-экономический аспект. – М.: «Издательство

«Экономика», 2003. – 428 с.

Коровайченко Ю.М. Стан, проблеми і тенденції удосконалення вищої освіти. – Матеріали Всеукраїнського

науково-практичного семінару «Розробка національної системи кваліфікацій: міжнародні тенденції, вимоги

ринку праці, нове покоління галузевих стандартів» Миколаїв – Коблево 2008. – Миколаїв: Вид-во Миколаївського

політехнічного інституту, 2008. – 42 с.

Драгомиров В.В., Казарєзов А.Я. Деякі проблеми створення нового покоління стандартів вищої освіти. –

Матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару «Проблеми розроблення нового покоління

стандартів вищої освіти: нормативне забезпечення, вимоги ринку праці, професійні та соціально-особистісні

компетенції». – Миколаїв; Коблево: Вид-во Миколаївського політехнічного інституту, 2008. – 100 с.

Статистичний щорічник України за 2006 рік. – Київ: Вид-во «Консультант». 2007. – 552 с.

Хотомлянський О., Дерев’янко Т. Формування збалансованої системи показників ВНЗ // Освіта і управління. –

– Т. 8. – № 2. – С. 49-53.

Хотомлянський О., Дерев’янко Т. Методичні питання оцінювання результатів професійної діяльності професорсько-

викладацького складу вищого навчального закладу // Освіта і управління. – 2006. – Т. 9. – № 3-4. – С. 145-151.

Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2006/07 навчального року //

Статистичний бюлетень. – К.: Державний комітет статистики України. – 2007. – 173 с.

Забезпечення якості вищої освіти – важлива умова інноваційного розвитку держави і суспільства //

Інформаційно-аналітичні матеріали до засідання підсумкової колегії Міністерства освіти і науки 1-2 березня 2007

року. – К.: Міністерство освіти і науки України. – 2007. – 95 с.

Про освіту. Закон України від 23 травня 1991 р. № 1060-12.

Казарєзов А.Я., Драгомиров В.В. Сучасний стан та напрямки розвитку вищих навчальних закладів України.

Міжнародна науково-практична конференція «Ольвійський форум –

: стратегії України в геополітичному

просторі»: Тези конференції. – Частина 3. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2008. – 74 с.

Наказ Міністерства освіти і науки України «Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері вищої освіти»

№ 847 від 24.12.2003. – 5 с.

Постанова Кабінету міністрів України «Нормативи чисельності студентів денної форми навчання на одну штатну

посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах 3 і 4 рівня акредитації державної

форми власності для освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр» № 1134 від 17.08.2002 р – 7 с.

Драгомирова І.М., Казарєзов А.Я. Фактори існування відокремлених структурних підрозділів вищих

навчальних закладів. Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Т. 109. Вип. 96. Економіка. – Миколаїв:

Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – 108 с.

Ломоносов А.В. Залежність між основними трудовими показниками вищих навчальних закладів 3-4 рівнів

акредитації. Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Т. 99. Вип. 96. Економіка. – Миколаїв: Вид-во

ЧДУ ім. Петра Могили, 2008. – 152 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Проблеми розвитку вищої освіти