ФІНАНСОВА КОНКУРЕНТОЗДАТНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ: МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОЦІНЮВАННЯ ТА ПРОГНОЗУВАННЯ

Автор(и)

  • Ірина Сергіївна Комаренко Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, Україна

Ключові слова:

фінансова конкурентоздатність підприємства, методи оцінки та прогнозування фінансової конкурентоздатності, факторні показники, харчова промисловість

Анотація

У статті розглянуто методичний базис комплексної методики оцінювання та прогнозування рівня фінансової конкурентоздатності підприємств харчової промисловості, який складається з визначення та систематизації відповідних задач, підходу, факторних показників, методу та моделі. При аналізі були враховані особливості харчової галузі, що дозволило обґрунтувати основні задачі оцінки та на їх основі визначити факторні показники. Розроблено методи оцінки та прогнозування фінансової конкурентоздатності з використанням факторних коефіцієнтів. Поєднання всіх етапів дало змогу побудувати відповідну модель, яка дозволить сформувати комплексну методику оцінювання і прогнозування конкурентної позиції підприємств харчової промисловості.

Біографія автора

Ірина Сергіївна Комаренко, Чорноморський державний університет ім. Петра Могили

викладач кафедри економічної теорії

Посилання

П’ятницька Г. Нові підходи до формування стратегії підприємства в умовах конкуренції / Г. П’ятницька //

Підприємництво, господарство і право. – 2004. – № 11. – C. 136-140.

Тищенко А.Н., Райнин И.Л. Комплексный поход к оценке конкурентоспособности и позиционирования пред-

приятия // Конкурентоспроможність: проблеми науки і практики: Монографія. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 248 с.

Иванов Ю.Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия: Научное издание / Колл.

авт. – Харьков: Изд.ХНЭУ, 2004. – 256 с.

Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінки та стратегія забезпечення / Дніпропетровський

ун-т економіки та права. – Д.: Видавництво ДУЕП, 2006. – 276 с.

Иванов Ю.Б., Тищенко А.Н., Дробитько Н.А., Абрамова О.С. Конкурентоспособность предприятия: оценка,

диагностика, стратегия. – Х.: ХНЭУ, 2004. – 255 с.

Конкурентоспособность предприятия: учеб. пособие / Л.Н. Чайникова, В.Н. Чайников. – Тамбов: Изд-во Тамб.

гос. техн. ун-та, 2007. – 192 с.

Дробитько Н.А. Оценка и диагностика конкурентоспособности предприятий: дис... канд. экон. наук: 08.06.02 /

Харьковский гос. экономический ун-т. – Х., 2002. – 225 с.

Дейнеко Л.В. Розвиток харчової промисловості України в умовах ринкових перетворень: проблеми теорії і

практики. – К.: Знання, 1999. – 331 с.

Чурносова И.А. Теоретические предпосылки и подходы к созданию системы обеспечения конкурентоспособ-

ности предприятий // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2004. –

№ 10 (80).

Брюс Д. Хендерсен. Продуктовый портфель // Бостонская консалтинговая группа BCG Review: Дайджест. – М:

Бостонская консалтинговая группа, 2008. – В. 02. – С. 7-8.

Томпсон А.А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратеги: Учебник для вузов: пер. с

англ. / А.А. Томпсон, А.Дж. Стрикленд; Под ред. Л.Г. Зайцева. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.

МакДональд М. Стратегическое планирование маркетинга / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2000. – 320 с.

Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга. – М.; СПб.; К., 2000

Лифиц И.М. Теория и практика оценки конкурентоспособности товаров и услуг. – 2-е изд., доп. и испр. – М.:

Юрайт-М, 2001. – 224 с.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. – СПб.: Питерком, 1999. – 416 с.

Воронкова А.Э. Стратегическое управление конкурентоспособным потенціалом предприятия: діагностика и

организация. – Луганск: Изд. Восточноукраинского національного университета, 2000. – 316 с.

Портер М. Международная конкуренция. Пер. с англ. / Ред. В.И. Щетинина. М.: Межд. отн., 2003. – 896 с.

Clark J. M. Toward A Concept of Workable Competition // Amer. Econ. Rev. – 1940. – Vol. 30. – № 2.

Kastens M. Long-Range Plannung for Your Business. –N.Y. – 1976. – p. 52-53.

Palay N. The Managers Guide to Competitive Marketing Stratagies. – N.Y. – 1989. – Р. 81-82.

Ноздрева Р.Б., Цыгичко Л.И. Маркетинг: как побеждать на рынке. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 304 с.

Маренич А., Астахова И. Управление конкурентоспособностью предприятия. // Бизнес-Информ . – 1996. – № 5. – С. 23.

Портфель конкуренции и управления финансами: Книга конкурента. Книга финансового менеджера. Книга

антикризисного управляющего / Под ред. Ю.Б. Рубина. – М.: «СОМИНТЭК», 1996. – 358 с.

Waters, Donald, Operations Management: Producing Goods and Services. Addison-Wesley Publishing Company,

Harlow, England, 1996.

Тихонов Э.Е. Методы прогнозирования в условиях рынка: учебное пособие. – Невинномысск, 2006. – 221 с.

Баранівська Х.С., Барвінська Є.С., Фещур Р.В. Функціональний підхід до управління економічною стійкістю

підприємств / Теоретичні та прикладні питання економіки. Збірник наукових праць. Випуск 21. (за заг. ред.

проф. Єханурова Ю.І., Шегди А.В.). – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2010. – 369 с.

Педченко Н.С. Моніторинг фінансової конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості на регі-

ональному рівні (на прикладі м’ясної промисловості): дис. канд. екон. наук: 08.04.01 / Полтавський ун-т спо-

живчої кооперації України. – Полтава, 2004. – 183 с.

Індекс людського розвитку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://buklib.net/component/option,com_jbook/

task,view/Itemid,36/catid,147/id,5181/.

Мазаракi, А.А. та iн. Економіка торговельного підприємства: Підручник / А. Мазаракi, Л. Лiгоненко, Н. Ушакова. –

К.: Хрещатик, 1999. – 800 с.

Треногин В.А. Функциональный анализ. – М.: Наука. Главная редакция физико-математической литературы,

– 495 с.

Бланк И.А. Управление и формирование капитала / И.А. Бланк. – К.: «Ника-Центр», 2000. – 512 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Галузева та регіональна економіка